An Investigation Of Teaching Aids Used By English Teachers In Teaching Vocabulary For Young Learners

Heri Sanjaya, I Gede (2021) An Investigation Of Teaching Aids Used By English Teachers In Teaching Vocabulary For Young Learners. Undergraduate thesis, Universitas Pendidikan Ganesha.

[img] Text (COVER)
1512021088-COVER.pdf

Download (530kB)
[img] Text (ABSTRAK)
1512021088-ABSTRACT.pdf

Download (49kB)
[img] Text (PENDAHULUAN)
1512021088-CHAPTER I INTRODUCTION.pdf

Download (116kB)
[img] Text (KAJIAN TEORI)
1512021088-CHAPTER II REVIEW OF RELATED LITERATURE.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (240kB) | Request a copy
[img] Text (METODOLOGI PENELITIAN)
1512021088-CAPTER III RESEARCH METHODOLOGY.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (343kB) | Request a copy
[img] Text (HASIL DAN PEMBAHASAN)
1512021088-CHAPTER IV FINDING AND DISCUSSION.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (301kB) | Request a copy
[img] Text (PENUTUP)
1512021088-CHAPTER V CLOSING.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (121kB) | Request a copy
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
1512021088-REFFERECES.pdf

Download (377kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
1512021088-APPENDIX.pdf

Download (332kB)

Abstract

ABSTRAK Tujuan dari penelitian kualitatif ini adalah untuk melihat ke dalam alat bantu pengajaran yang digunakan untuk mengajarkan kosa kata kepada pelajar muda. Untuk menilai jenis alat bantu pengajaran yang digunakan untuk mengajarkan kosa kata, masalah dalam menerapkannya, dan bagaimana instruktur bahasa Inggris menghadapi tantangan ini, data dikumpulkan melalui kuesioner dan wawancara. Data dievaluasi secara kualitatif dengan menggunakan (Miles & Huberman, 1994) sebagai panduan. Peneliti menyebarkan kuesioner dan juga pertanyaan untuk wawancara untuk mengumpulkan data dan menganalisisnya dengan menggunakan metode kualitatif. Temuan menunjukkan bahwa bentuk paling umum dari alat bantu mengajar yang digunakan oleh instruktur bahasa Inggris untuk mengajar bahasa Inggris kepada pelajar muda adalah audio-visual, menurut wawancara, guru percaya bahwa visual dan audiovisual lebih melibatkan siswa karena guru dapat menggunakan dekorasi yang menarik untuk membimbing siswa. ; Wawancara juga mengungkapkan bahwa guru memiliki kendala dalam menerapkan alat peraga, antara lain (a) waktu, (b) kualitas alat peraga, dan (c) masalah teknologi. Untuk mengatasi permasalahan tersebut, umumnya guru menggali alternatif media yang seharusnya digunakan, serta alokasi waktu dan juga keterampilan dalam mengoperasikan elektronika untuk mengimplementasikan alat peraga. Kata kunci: Alat bantu pengajaran, pelajaran kosakata, guru bahasa Inggris.   ABSTRACT The purpose of this qualitative study is to look into the teaching aids that are used to teach vocabulary to young learners. To assess the types of teaching aids used to teach vocabulary, the problems in applying them, and how English instructors deal with these challenges, the data was collected through questionnaires and interviews. The data was evaluated qualitatively using Miles & Huberman (1996) as a guide. The researcher spread questionnaire and also questions for interview to collect data the analyzing it by using qualitative method. The findings indicate that the most common form of teaching aids used by English instructors to teach English to young learners is audio-visual, according to the interview, teachers believed that visuals and audiovisuals engaged pupils more since teachers may utilize attractive decorations to guide the students; The interview also revealed that the teachers had obstacles in applying the teaching aids, including (a) time, (b) quality of teaching aids, and (c) technological issues. To meet the problems, teachers generally explore alternatives to the media that should have been used, as well as time allocation and also skills in operating electronic to implement the teaching aids. Keywords: Teaching aids, vocabulary lesson, English teacher.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Fakultas Bahasa dan Seni > Jurusan Bahasa Asing > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris (S1)
Depositing User: I Gede Heri Sanjaya
Date Deposited: 27 Jul 2021 04:17
Last Modified: 27 Jul 2021 04:17
URI: http://repo.undiksha.ac.id/id/eprint/7976

Actions (login required)

View Item View Item