Pratami, Desak Gede Devi (2021) EFL Junior High School Tecahers' Perception on the Implementation of Student-Centered Learning Models in the English Lesson Based on the 2013 Curriculum. Undergraduate thesis, Universitas Pendidikan Ganesha.
Text (COVER)
1312021158-COVER.pdf Download (2MB) |
|
Text (ABSTRAK)
1312021158-ABSTRAK.pdf Download (260kB) |
|
Text (BAB 1 PENDAHULUAN)
1312021158-BAB 1 PENDAHULUAN.pdf Download (203kB) |
|
Text (BAB 2 KAJIAN TEORI)
1312021138-BAB 2 KAJIAN TEORI.pdf Restricted to Repository staff only Download (213kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 3 METODELOGI PENELITIAN)
1312021158-BAB 3 METODELOGI PENELITIAN.pdf Restricted to Repository staff only Download (456kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 4 HASIL DAN PEMBAHASAN)
1312021158-BAB 4 HASIL DAN PEMBAHASAN.pdf Restricted to Repository staff only Download (604kB) | Request a copy |
|
Text (BAB 5 PENUTUP)
1312021158-BAB 5 PENUTUP.pdf Restricted to Repository staff only Download (191kB) | Request a copy |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
1312021158-DAFTAR PUSTAKA.pdf Download (208kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
1312021158-LAMPIRAN.pdf Download (1MB) |
Abstract
This study aimed to investigate EFL Junior High School Teachers’ Perception on the Implementation of Student-Centered Learning Models in the English Lesson based on the 2013 Curriculum. Teacher is a person who has knowledge, skill, and special training in teaching. Certainly, a teacher has the highest responsibility to make the students develop their skill in learning. Moreover, a teacher must to support and give motivation the students in learning process. In this case, EFL Junior High School Teachers could be a good leader in the classroom with that used an approach model in teaching. The model approach is Student-Centered Learning. This approach could help the students to develop their skill in performing or self-brave to presentation their knowledge. Student-Centered Learning Model also gives a chance for the teacher to manage their planning, communication, and evaluation skills. The study employed a quantitative research design with used survey. The sample of this study are all of EFL Junior High School Teachers in 11 schools in Tabanan town. The data were collected by using questionnaire in which this study is close-ended and analyzed descriptively. The questionnaire used five-point likert scale to measure the level of response from the statements, namely; 1 (Strongly disagree), 2 (disagree) 3 (neutral), 4 (agree), 5 (strongly agree). The study result showed that a lot of EFL Junior High School Teachers give a positive response or perception on the implementation of Student-Centered Learning models. It appropriate with the high mean score of the data result. Key words: EFL , Junior High School, Teacher Perception, Student-Centered Learning model Penelitian ini bertujuan untuk meneliti Persepsi Guru Bahasa Inggris Sekolah Menengah Pertama dalam Penerapan Model Pendekatan Pembelajaran yang berpusat pada Siswa di dalam pelajaran Bahasa Inggris berdasarkan Kurikulum 2013. Guru mempunyai pengetahuan, kemampuan, dan pelatihan khusus dalam mengajar. Tentunya, seorang guru bertanggung jawab besar untuk membuat para siswa mengembangkan kemampuan mereka dalam pembelajaran. Selain itu, guru harus mendukung dan memberikan motivasi terhadap siswa di dalam proses pembelajaran. Pada kasus ini, Guru Bahasa Inggris Sekolah Menengah Pertama dapat menjadi pemimpim yang baik di dalam kelas dengan menggunakan model pendekatan dalam mengajar. Model pendekatan tersebut adalah pembelajaran yang berpusat pada siswa Pendekatan ini dapat membantu siswa untuk mengembangkan kemampuan mereka dalam tampil atau keberanian diri untuk mempresemtasikan pengetahuan mereka. Pendekatan yang berpusat pada siswa juga memberikan kesempatan terhadap guru untuk mengatur kemampuan mereka dalam perencanaan, komunikasi dan penilaian. Penelitian ini menggunakan desain penelitian kuantitatif dengan menggunakan survey. Sampel pada penelitian ini adalah seluruh Guru Bahasa Inggris Sekolah Menengah Pertama pada 11 sekolah di Kota Tabanan. Data dikumpulkan dengan menggnakan kuisioner dimana penelitian ini bersifat tertutup dan dianalisi secara deskriptif. Kuisioner menggunakan skala likert lima poin untuk menilai tingkat respons dari pernyataan, yaitu; 1 (sangat tidak setuju), 2 (tidak setuju) , 3 (netral), 4 (setuju), 5 (sangat setuju). Hasil penelitian ini memperlihatkan bahwa banyak Guru Bahasa Inggris Sekolah Menengah Pertama memberikan respons atau persepsi positif dalam penerapan model pendekatan yang berpusat pada Siswa. Itu sesuai dengan nilai rata-rata yang tinggi dari hasil data. Kata Kunci: Bahasa Inggris, Sekolah Menengah Pertama, Persepsi Guru, Model pendekatan yang berpusat pada Siswa
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | EFL Junior High School Teacher Perception Student-Centered Learning model |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Bahasa dan Seni > Jurusan Bahasa Asing > Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris (S1) |
Depositing User: | Desak Gede Devi Pratami |
Date Deposited: | 25 Feb 2021 03:12 |
Last Modified: | 25 Feb 2021 03:12 |
URI: | http://repo.undiksha.ac.id/id/eprint/5672 |
Actions (login required)
View Item |